Tájékoztató e-személyi/e-aláírás lejáratáról
Felhívjuk a kollégák figyelmét arra, hogy aki az EESZT használatára alkalmas új e-személyi igazolványához elektronikus aláírást igényelt, annak érvényessége évente lejár. Aki az e-aláírási tanúsítványt 60 napon belül nem hosszabbítja meg, vagy azt személyesen nem vonja vissza, annak az e-aláírás tanúsítványa végleg megszűnik. Azonban visszajelzéseket kaptunk arról, hogy bár az e-aláírás nem szükséges az EESZT használatához, ennek lejártával e-személyi igazolvány EESZT használatához szükséges e-funkciója blokkolódik, mely a kormányzati ügyfél tájékoztató szerint rendszer szintű problémára utalhat. Azonban maga a személyi igazolvány, mint azonosításra alkalmas dokumentum nem szűnik meg.
Az e-aláírás lejáratáról minden kollégát emailben értesítenek, amennyiben az igénylésnél email címet megadott.
További információ a kormányablakokban, a 06-1-920-1050 (ÁEEK-EESZT információs portál) vagy a 1818-as telefonszámon kapható, illetve az alábbi rendeletben: 39/2016 EMMI rendelet 8. és 9. paragrafus. és jogszabályban: 2015/222. jogszabály 35. paragrafus 16. bekezdés olvasható.
Kérünk minden kollégát, akinél az EESZT-be való belépés blokkolódik, jelezze irodánkban, így ha valóban rendszerszintű problémáról van szó, akkor a kamarának lehetősége legyen a megfelelő irányító szerv felé az ügyben vizsgálatot indítania.